65 fotografías de Cindy Sherman

Placer para los amantes de los discursos polivalentes

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Cindy Sherman ahora tiene 61 años y su legado artístico es uno de los más potentes que tiene el arte contemporáneo. Tanto que el mayor coleccionista privado de su obra, Thomas Olbricht, ha tardado años en poder reunir todas las piezas que tenía prestadas a exposiciones y centros de arte contemporáneo. Thomas Olbricht se enamoró de la obra de Cindy en una galería del Soho de Nueva York cuando era apenas Cindy, cuando vio una de sus “Still Images” donde Cindy recreaba la estética de las películas de los años 40 y 50.

Cindy Sherman empezó a crear, a relatar y recrear, a fotografiar, a fotografiarse a contar en imágenes, de joven. Muy joven. Su trabajo artístico lleva la fotografía a límites lejanos, reconfigurando el lenguaje del propio medio y trabajando la mirada. Cindy Sherman explica desde ella, su mirada es la meta mirada. Cindy es la mujer, la artista de la máscara, de las miles de caras. Retratada como estereotipos de la sociedad de masas plantea debates a través de ella misma y sus imágenes. Su trabajo deja entrever temas sociales y una preocupación constante por el papel de la mujer. ¿Es Cindy académica si bebe de referentes de la calle, de revistas, de películas e incluso de tiendas de segunda mano?

Ahora para Thomas Olbricht, y para todos los fans de Cindy Shreman, ha llegado el momento. La galería museo privado ME Collectors Room Berlin le dedica una retrospectiva. 65 fotografías que por primera vez pasean por todas y cada una de sus etapas. Todas y cada una de las etapas de la única Cindy Sherman. Tuvimos la suerte de pasear por la exposición y dar con ella a solas al ritmo de la comisaria de la colección Olbricht Sarah Sonderkamp. Un placer para los amantes de los discursos polivalentes.

 

Todo las piezas de Cindy Sherman que aparecen  © Courtesy of the artist and Metro Pictures, New York

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Music by: Maria Coma, “360.0”.

Web: Me Berlin

65 photographs of Cindy Sherman
A treat for lovers of polyvalent discourses

American artist Cindy Sherman, now 61, has one of the most important artistic legacies in contemporary art. So much so that the largest private collector of her work, Thomas Olbricht, has taken years to gather her entire body of work which he had rendered to exhibitions and contemporary art centres. Thomas Olbricht fell in love with Cindy’s black-and-white series ‘Untitled Film Stills’ at a Soho gallery in New York, in which she embodied a range of stereotypical female figures from the 1940s and 1950s, posing in what appeared to be movie stills.

At a very young age, Cindy Sherman started to create, narrate and recreate. She would already take pictures, self-portraits, and tell stories through images. Her artistic work takes photography to distant horizons, reconfiguring the language and working on vision. Cindy Sherman shares her perspective – her vision is the target. Cindy is the woman, the master of masquerade, the woman with a thousand faces. Her portraits paraphrase social and cultural stereotypes, and she simultaneously acts as her own actress and photographer, subject and object. Her work represents social issues and a constant concern on the woman’s role. Is Cindy academic if she receives influence from the street, magazines, films and even second-hand shops?

Now, for Thomas Olbricht, and all her fans, the moment has come. The exhibition ‘Cindy Sherman – Works from the Olbricht Collection’ is on view at the me Collectors Room and dedicates her retrospective. For the first time, 65 works from almost all periods of her career. We were lucky enough to visit the exhibition and meet her through Olbricht’s collection. A treat for lovers of polyvalent discourses.

 

All of her works – that are also shown in your movie – have the following creditline: © Courtesy of the artist and Metro Pictures, New York

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